HLC1

Förra fredagen åkte jag tidigt på morgonen till Farum i Danmark för att äntligen gå kursen Holistic Lifestylecoach level 1. Vi höll till på Alun Biggarts farm, en stor vit gård där ena delen bestod av företaget alun.dk med kurser, gym, webshop etc. och andra delen var Aluns och hans familjs bostad. Sån't gillar jag :-)
Eftersom detta var sista gången de skulle köra den här kursen i Danmark så var vi en stor grupp - typ 35 pers - vilket inte var optimalt tycket jag. Trevliga människor allihop, men ändå för många. Det gick jättebra ändå att vara så många, men det hade nog varit lite mer personligt och lite mer tid till samtal med färre.
Hur som helst. Jag var en av tre svenskar, en från norge, en från island och resten danskar, Tur att det var JP Sears från CHEK institute som hade kursen så allt var på engelska ;-)

Nu har jag fått lära mig mer om Metabolic Typing; mer om sömnkurvans påverkan på hela människan; mer om kroppens olika zoner och övningar som hör till dessa; mer om gifter och tillsatser och hur vi kan minimera att själva bli utsatta för mycket av det som finns i både mat och miljö. Jag har lärt mig mer om detoxification, matsmältning, stress o.s.v. Med andra ord så var det tre dagar av "korvstoppning" och jag är så glad att jag läst näringsfysiologi i kostrådgivarutbildningen, så jag kunde hänga med i de olika processerna i kroppen. Har ju också läst boken "Konsten att äta, träna och må bra" av Paul Chek, typ tre gånger och det var den vi skulle läsa som förkunskap till kursen.

Jag bodde på hotellet Farum Park, som låg typ 5-10 min. gångväg från gården. Perfekt. Fint hotell och jag la mig tidigt på kvällarna kan jag meddela, helt slut när jag kom dit :-)

Jag passade också på att köpa mig ett par "Five Fingers" skor när jag ändå var där. Annars är det 200 kr extra för frakt till Sverige, så nu blev det ingen frakt. Hade dem på mig när jag tränade i tisdags och det var helt ok.
De är rätt coola. Det verkade ett tag som om alla gick omkring i sådana skor på kursen, alla passade väl på att köpa när de var där.

Vi fick med oss våra examinationspapper hem och den har jag gjort nu och mailat in till CHEK Institute, så nu är det bara att vänta på resultat och förhoppningsvis certificate.
Kursen var i alla fall helt klart väl spenderade pengar :-)

Ha det bäst!


Jag och JP

Mina snygga Five Fingers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0