Gott - i - gott - gott

För någon vecka sedan fick jag den efterlängtade boken i brevlådan - LCHF för familjen, av Anna Hallén.
Nu är jag ju lite jävig när det gäller Anna eftersom hon var den som utbildade mig i de flesta ämnen i Kostrådgivarutbildningen och är sedan dess också min vän, men inte desto mindre så skriver hon hur bra som helst, sådär så att vem som helst kan förstå det och de första 40 sidorna är just sådana, berättande förklaringar på varför LCHF inte är extrem, att den inte ser likadan ut för alla, att barn i allmänhet mår bättre av det, vad som är speciellt viktigt i kosten för barn med speciella behov mm, mm.
Därefter följer en massa läckra recept, varav en hel del är helt mjölkfria, vilket jag uppskattar när jag försöker hålla igen på mejeriprodukterna som ofta gör mig ganska uppsvälld. Nu har jag bra alternativ i alla fall. Sedan finns receptet jag längtat efter att prova (men inte har provat än...) egen ketchup!!! Tänk att slippa den färdigköpta ketchupen till barnen. Visst, man kan ju säga att "nu blir det ingen mer ketchup", men min son gillar det, mycket, och kan detta vara ett alternativ så är jag helt för.
Mina döttrar har redan bläddrat igenom den och beställt både Tacopaj, Pizzamuffins och Chokladvåfflor...:-)
Det är såklart ingen tvekan om att jag rekommenderar boken, och jag måste säga att jag rekommenderar den speciellt till dem som inte gillar LCHF eller tror att det kan vara bra. Till dem som har barn med allergier, astma, trötta och håglösa barn, ja, till dem som skulle vilja att vardagen blev lite ljusare, för små förändringar i kosten kan göra ganska stora förändringar i livet. Så ät gott och var glad :-)

I går såg jag också en artikel av en känd hjärtkirurg som talar om vad som egentligen orsakar hjärtsjukdom, och det var en riktigt bra artikel. Här är den översatt till svenska.

Och efter den artikeln och allt annat jag lärt mig om kost och hälsa, så trodde jag att jag kom in i 80-talets USA när jag steg in på Malmborgs på Limhamn häromdagen. En hylla med American foods (eller ja, food är väl lite och ta i) nedan följer några bilder på vad jag såg och där fanns en hel del till.

Ha en skön fortsatt dag. Ät gott och lev väl.

Rosa marshmallowfluff...

Macaroni & Cheese-dinner....

Både vanilla och cherry coke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0