Aha, nu fattar jag

Nu vet jag varför ddet heter "utbränd" - det finns ingen veke kvar att tända på ljuset, det är helt utbränt , i båda ändar. Och så är det också med oss människor när vi blir utbrända, där finns ingen kraft kvar, man vet inte var man ska få kraften ifrån, man orkar bara inte. I alla fall var det så för mig i början av veckan, jag gick in i duschen och satte mig i badkaret för jag orkade inte stå och jag tänkte att om jag sitter ner blir det inte så lång väg att lyfta duschen till håret.... jag visste inte var jag skulle få kraften ifrån, jag ville bara lägga mig och sova.
Då tänkte jag just denna tanke - nu fattar jag varför det heter utbränd... nu är det dags att ta mig själv på allvar och verkligen vila och samla ny kraft.
Det har blivit bättre för varje dag och nu har jag blivit sjukskriven på 100% de närmaste fyra veckorna, så jag med gott samvete faktiskt kan vila och samla ny kraft. Det var bra, tyckte doktorn, att jag kom i rätt tid, då är det bättre chans att bli bra snabbare. Känns bra, tycker jag.
Som jag skrev i förra inlägget - jag hoppas att jag lärt mig att inte jobba så hårt och mycket att jag blir sjuk på olika sätt. Jag måste ta mig själv på allvar, lyssna på min kropp och ja, lyssna på hela mig. Jag tror faktiskt att varje människa består av kropp, själ och ande och om det finns obalans mellan dessa tre så mår man inte bra. Nu har jag chans att återställa balansen och den chansen ska jag ta.

Anna Hallén - vars blogg jag ofta läser har under senaste tiden kommit med flera intressanta inlägg om LCHF i förhållande till hälsan på oliksa sätt. Läs dem och begrunda. Hon är duktig och vet vad hon håller på med.

Egentligen hade jag tänkt under våren att starta upp en KostGajden kurs någonstans på Limhamn, en kväll varannan vecka i 6 veckor. Får väl se hur det blir med det nu, återkommer med info. nu ska jag ju lyssna på mig själv :-)
Nu läser jag igen boken "Att äta, träna och må bra" av Paul  Chek. Den är mycket bra och dessutom måste jag läsa den innan kursen i Danmark i maj :-)

Doktorn sa till mig att jag också skulle ha en aktiv vila - jag fick gärna baka bullar, ha, ha - ja, det gör jag ju ofta :-)
Jag får väl fixa ihop några härliga LCHF-desserter.

Ha en fantastisk helg.

Nå'n som vill köpa ett set med Zumba-dvd:s och två toning sticks för 300 kr - kontakta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0