Storm i ett vattenglas....

Under senaste tiden har jag varit med om flera stormar i vattenglas, ni vet, när något som egentligligen är litet blir så uppblåst och hetsat att det blir som en storm och det verkar gälla livet och många blir arga och stressade och ledsna, och sedan inser man om man tar ett steg tillbaka att det egentligen inte är större än att det får plats i ett vattenglas.
Både rent privat har jag upplevt sådant, vilket jag inte tycker om och snabbt måste göra mig av med, men också dessa debatter som varit i TV och på nätet om LCHF-kost har verkligen gjort mig trött, snacka om storm i vattenglas.

Det har varit Nyhetsmorgon och Kvällsöppet i olika omgångar och förespråkare och motståndare som pratar i mun på varandra medan programledare försöker släta över debatten och lägga ord i munnen på dem. Suck, säger jag.
Motståndarna som Claude Marcus och Charlotte Erlandson-Albertson, var inte pålästa om vad naturlig mat är utan slutsatsen av deras åsikt var att man blir dum i huvudet av LCHF och anhängarna, Andreas Eenfeldt, Anna Hallén och Katrin Zytomierska fick åter igen förklara att vi inte äter biff som simmar 100 m i en sjö av smör, tills de blir avbrutna av antingen programledare eller någon från motståndarsidan.
Stort Suck! Vad ska man tro? Om jag inte hade varit insatt i allt detta vore jag helt förvirrad, men som tur var finns det ju andra bloggare som också har skrivit i sina bloggar efter dessa "vattenglasstormar" och på ett lättförklarligt sätt förklarat. Så istället för att jag kopierar vad de skriver så länkar jag så får ni läsa själv.

Förresten så kommer Annas nya bok LCHF för familjen ut nästa vecka tror jag. Ska bli kul att få den!
Kvällsöppet från 13/2

Nyhetsmorgon från 13/2

Anna Hallén om LCHF och barn

Jonas Colting med en mycket bra förklaring

Ja, lite intressant information

Ha en fortsatt bra dag

Typisk LCHF-mat - I like :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0