Jag - en stenåldersbrud

Idag är första dagen på mitt mjölkproduktsfria liv, suck...
En lång historia kort - efter 10 dagar med bredspektra-antibiotika (som jag egentligen skulle ta i en månad) mot eksem i ansiktet, vilket varken jag eller läkaren visste riktigt vad det var, stod jag inte ut längre. Då hade jag både blivit förkyld (vilket jag faktiskt sällan blir) och fått svampinfektion, som jag kämpat för att få bort sedan dess. Alltså, nu tänker jag bygga hälsa inifrån och ut och då får det bli en anti-candida-diet för att ta död på allt som säkert satt sig fast där inne i systemet nu när alla goda bakterier också dödades av antibiotikan.
Missförstå mig rätt. Jag tycker att antibiotika är bra, ofta, i alla fall mot halsfluss, lunginflammation och öroninflammation. Men då är det typ 5 dagar med Kåvepenin och det kan man oftast klara. Men det här var inte bra för mig, förmodligen var det droppen som fick bägaren att rinna över.
Så, nu är det nya tag, hälsa - here I come.
Jag äter ju redan som jag ska i detta sammanhang- inget gluten; mycket färska grönsaker; ekologisk mat i stor utsträckning; kokosfett; probiotika. Dricka mycket rent vatten, stressa lite, sova mycket, träna lagom, tänka positivt. Ja, allt det är jag ganska bra på, det är bara mjölkprodukterna som också behöver bort, för pastöriserade mjölkprodkuter koloniserar svamp i kroppen, det är mumsigt för dem.

Alltså, från och med idag och ett antal månader framåt utrotar jag candida och bygger hälsa. Jag som älskar vispgrädde :-(

Jag fick tipset av min "guru" Johan, att allt som inte fanns för 10000 år sedan, skippa det. Ta fram stenåldersbruden i dag! Ok, då är jag väl en stenåldersbrud nu. Ha, ha, det passar ju bra eftersom det är typ den sortens träning jag kör på gymmet två gånger i veckan :-)

Återkommer med rapporter och kanske förhoppningsvis goda tips.

Ciao


Mitt nya jag ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0