A-M-J

Ja, jag borde nog starta en grupp för Anonyma Mejeri - Junkies, AMJ :-)
I onsdags hade jag avgiftningssymtom, det var väldigt tungt att komma ur sängen på morgonen, blodtrycket var nere vid anklarna nå'nstans och hade svårt att ta sig upp. Om jag böjde mig ner fick jag passa på att göra fler saker när jag ändå var därnere..... för att resa sig var en pina. Jag tillbringade eftermiddagen i soffan med Snuttan (katten), spikmattan och en bok. Det blev lite bättre närmre kvällen.

Jag har ju aldrig varit en socker-junkie, aldrig sockerberoende och gått igång på sötsaker. Jag vet att det finns många av er som gör det, som till och med går igång på frukt eller cocktailtomater, men jag har inte haft det problemet. Mjölkprodukter däremot är ju mat jag ätit väldigt mycket av hela livet. Kan längta efter youghurt, vispgrädde, keso etc. för att inte tala om ost eller glass :-) Det finns så mycket man kan göra med mjölkprodukter, så många användningsområden inom matlagning och bakning. En stor bit Brie-ost till förmiddagskaffet är sååå gott! Ok, det är inte konstigt att jag hade avgiftningssymtom...snacka om utrensning. Jag har klarat en hel vecka utan en enda mjölkprodukt och är mycket stolt. Faktum är att det värsta suget har lagt sig och jag klarar mig ganska bra. Jag klarade till och med att göra goda jordgubbssmoothies (med både grädde, grekisk youghurt och mjölk) till resten av familjen medan jag sjläv fick sitta och knarpra nötter. Det tråkigaste var att jag inte fick slicka bringaren....

Jag köpte boken "The Fungus-Link" av Doug Kaufmann och har läst halva tror jag. Den är såå bra. Man får en hel del aha-upplevelser när man läser den. Alla som är inne på LCHF-spåret kan också se samband varför LCHF-maten gör att så många människor börjar må bättre och olika symtom börjar försvinna. Det hänger ihop. Läs den!

Imorgon börjar en ny vecka i detta stenålders-liv ;-) Nåja, jag dricker ju kaffe, det gjorde de nog inte på stenåldern. Och eftersom jag i vanliga fall har mjölk i kaffet har jag nu ägg-mjölk. Ja, jag vet det låter hur äckligt som helst, men det är helt ok. Det är ägg, kokosfett och vatten samt lite vaniljpulver. Funkar jättebra. Men visst är namnet tråkigt. Jag brukar säga LCHF-mjölk, men det är inte speciellt kreativt heller. Hjälp mig att hitta ett bra namn.

Kolla min hemsida igen - har uppdaterat den och lagt ut lite mer information om vem jag är och vad jag gör. Kontakta mig för kostrådgivning.

Ha det så gott
/Monica


Såhär ser boken ut, finns på EleikoShop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0