KostGajden

Sådär, ännu en kurs avklarad. I helgen var jag på Fyslabbet i Ängelholm och blev utbildad handledare i KostGajden-kursen av Anna Hallén, så nu kan jag hålla egna kurser också. Jag meddelar när det blir aktuellt, både här och på min hemsida.
Det var roligt att både träffa Anna igen och flera av mina kursare från i somras. Ett fint vandrarhem bodde vi på, Ängelholms Vandrarhem, där Anna har sitt Fyslabb i källaren så det var nära och bra i alla fall :-)
Nu såg jag inte så mycket av själva staden, men det jag såg verkade riktigt trevligt.

Förra veckan började jag coacha en tjej som är semi-vegetarian (hon äter fisk, skaldjur och ägg) i LCHF-kost. Hon har haft problem med magen i 8 år, IBS, magkatarr och allt möjligt, samt en del alleriger och överkänslighet och hon ville prova att lägga om kosten och få bättre balans i kroppen.
Efter bara någon dag mådde hon mycket bättre i magen och nu efter en vecka känner hon sig fantastisk. Inte ens uppsvälld under den tid då vi kvinnor ofta är uppsvällda... Så glad jag är för hennes skull och för att kunna hjälpa henne. Det är ju därfär jag gjorde utbildade mig, för att hjälpa andra till bättre hälsa genom naturlig mat. Så kul när det funkar :-)

En artikel i sydsvenskan häromdagen visade också att vart fjärde Malmöbarn är överviktigt. Gissa varför? Ja, kanske för att de som bestämmer gått på det där med - är mindre - spring mer. It doesn't work - never has. Lättprodukter har heller aldrig hjälpt - titta på USA där allt är "non-fat", utom människorna då alltså.

Ja, att gå tillbaka till grunden och förstå vad kroppen är gjord för att äta och hur den är gjord för att röra sig, det är en bra väg att gå för bättre hälsa.

Ha en fortsatt bra vecka


The KostGajden- gang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0